Rabu, 10 Jun 2009

Zaman sekolah...

Bila teringat zaman sekolah.. kekadang boleh tersenyum sendiri.. byk kenangan manis dan pahit. Aku memulakan persekolahan di SIGS, mendengar dan menyebut nama SIGS orang merasa bangga.. tapi pd aku.. semua sekolah sama saja... yang penting gurunya pandai teckle dan mengajar anak murid..tak guna kalau di SIGS tapi gurunye kurang ajar.. aku pernah kena tarik rambut kerana aku tak paham math.. tarik rambut tu.. sape tak marah!! bukan dia mengajar malah menghina lagi adelah.. sebab tulah pada sesiapa yang bercita2 jadi guru pastikan anda cukop penyabar dan betol2 ade niat murni nak mendidik anak bangsa.. bukan sekadar nakkan gaji lumayan dan glamour menjadi guru...

Aku ni dulu kuat memberontak.. kuat melawan.. tapi bukan dari percakapan tpi dari perbuatan... aku benci pada pengawas.. mungkin masa tu aku belom matang lagi kot.. hehe.. biasalah budak baru naik.. tapi sekarang tak.. senang dibawa berbincang.. hehe

Sekolah Menengah tak aleh2 aku ke SMDPT (sekolah dato penggawa timur, masai) huh masai tu.. ulu btol la pada aku dulu.. aku tak pernah kesana.. sekali mase nak daftar masok form 1 aku kene pergi sndri..huhuh mcm nak nangis pon ade.. tpi aku tekad.. kene tabah.. ape tak takotnyer mase sekolah rendah sume pompuan.. skali ni ade jantan plak.. seram tu..
kat masai aku 3 tahun je.. pastu ke SMTJJ (sekolah menengah johor jaya la mane lagi kampong halaman aku) bile sekolah kat situ senang skit aku jln kaki je.. anyway kat SMTJJ tak byk yg best sgt..

Tiada ulasan: