Rabu, 10 Jun 2009

Segalanya baru bermula bila bekerja

Buat pertama kalinya aku bekerja di BIJ (Brother Industries Johor) mase tu aku tengah tunggu SPM kuar.. jadi dari melahu kat uma baik keje.. dapat jugak duit.. that time ade kak ecah (kak ipar) dia yg ajak keje kat situ.. lepas SPM kuar aku pon ke TNT Express Worldwide.. kalau kat BIJ aku dok kat line je tapi kat sni mencabar skit.. aku asst. Account. byk yg aku belajar kat sni.. sbb nak ilmu nyer pasal terpaksa la telan dgn gaji yg ciput... lepas beberapa tahun aku berhijrah pulak ke company contruction... sebagai kerani am.. di LHL Construction S/B kat sni relek sikit... tak kejo mase.. bile time ade tender tu yg penat.. cume wife boss tu leceh skit.. cerewet.. biaselah org byk duit.. tapi gaji bleh tahan..cukoplah menampong hidup aku sorang..

Time aku keje di LHL nilah aku kawen.. dgn kawan sekolah.. kawan sekolah? takla.. tak kawan pon cuma tau dia sekolah Masai tu je.. mgkin tak kenal sgt sbb dia pengawas kot.. kan aku tak suka pengawas.. hehe last2 kawen jugak dgn pengawas hahaha.. tapi pertemuan pertama kita bukanla di sekolah atau di tempat keje.. tpi di Taman Seni Budaya Johor... ahakz.. ni nak kene sambung lgi ni...


Tiada ulasan: